Regulamin Serwisu MediDieta, wersja 4/2022
§ 1. Postanowienia ogólne
- Terminy podane niżej będą oznaczać:
- Regulamin - niniejszy Regulamin;
- Damiana - Centrum Medyczne Damiana Holding sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wałbrzyskiej 46, 02-739 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000189581, której dokumentacja przechowywana jest przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy XIII Wydział Gospodarczy KRS, NIP: 113-245-78-08;
- Serwis MediDieta - stronę internetową umieszczona pod adresem www.medidieta.pl wraz ze wszystkimi podstronami, przy wykorzystaniu której Damiana świadczy na rzecz Użytkowników usługi, w tym sprzedaje posiłki oraz produkty żywnościowe pod marką „MediDieta”;
- Użytkownik - osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, która rozważa skorzystanie z usług świadczonych przez Damiana lub kupno produktów żywnościowych dostępnych w Serwisie MediDieta.
- Regulamin określa warunki i zasady zawierania przez Damiana z Użytkownikiem umów sprzedaży posiłku lub środka spożywczego wraz z dostawą pod wskazany adres (catering). Każda z tych umów zwana będzie dalej Umową.
- Właścicielem i administratorem Serwisu MediDieta jest Damiana. Materiały udostępniane Użytkownikom, w tym wygląd i treść Serwisu MediDieta, stanowią przedmiot praw autorskich Damiana.
§ 2. Wymogi techniczne dotyczące zawarcia Umowy
W celu zawarcia Umowy Użytkownik powinien posiadać:
- aktywne konto poczty elektronicznej,
- dostęp do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron internetowych,
- aktywne połączenie urządzenia z siecią Internet;
- prawidłowo zainstalowany system operacyjny (w przypadku urządzeń innych niż telefon mobilny: Microsoft w wersji Windows XP lub nowszej);
- prawidłowo zainstalowaną przeglądarkę internetową: Google Chrome - wersja 97 lub nowsza, Internet Explorer - wersja 11 lub nowsza, Firefox - wersja 72 lub nowsza, Safari wersja 15 lub nowsza, Edge 97 lub nowsza;
- włączoną w używanej przez Użytkownika przeglądarce internetowej akceptację plików Cookie;
- włączoną w używanej przez Użytkownika przeglądarce internetowej obsługę skryptów Java Script;
- włączoną obsługę okien wyskakujących tzw. (pop-up Windows).
§ 3. Produkty MediDieta – zasady ogólne
- Produkty MediDieta są sprzedawane w postaci zestawów dziennych, które obejmują 5 (pięć) posiłków. Kaloryczność posiłków, wraz z opisem, składem i ceną wskazana jest w Serwisie MediDieta. Użytkownik nabywa zestawy na określoną z góry liczbę bezpośrednio następujących po sobie dni.
- W przypadku osób:
- chorujących na cukrzycę i niestosujących insulinoterapii,
- z nietolerancją glutenu,
- karmiących piersią – poczynając od 6. tygodnia po urodzeniu dziecka, przy dobrym stanie zdrowia,
- cierpiących na alergie pokarmowe,
- cierpiących z powodu przewlekłych chorób nerek,
- będących pod stałą opieką lekarską z innych przyczyn - możliwe jest spożywanie posiłków MediDieta po konsultacji z lekarzem i pod jego stałym nadzorem.
- Posiłków MediDieta nie mogą spożywać osoby:
- chorujące na nowotwór złośliwy (raka),
- chorujące na cukrzycę i jednocześnie stosujące insulinoterapię,
- przejawiające psychiczne zaburzenia odżywiania, np. anoreksję, bulimię, ortoreksję, pregoreksję,
- będące w ciąży,
- poniżej 15 roku życia.
- W przypadku niepewności co do ewentualnych przeciwskazań zdrowotnych Użytkownik powinien skonsultować korzystanie z produktów MediDieta z lekarzem.
- Termin przydatności posiłku do spożycia wynosi 48 (czterdzieści osiem) godzin od dostawy pod warunkiem przechowywania w warunkach chłodniczych.
- Użytkownik zobowiązany jest do przyrządzania dostarczonego cateringu zgodnie ze wskazówkami Damiana.
§ 4. Zawarcie umowy
- Użytkownik powinien zarejestrować i aktywować indywidualne konto w Serwisie MediDieta. W tym celu użytkownik na formularzu rejestracyjnym powinien podać propozycję własnego loginu, który po zarejestrowaniu zostanie przesłany z linkiem aktywującym konto pocztą elektroniczną na wskazany adres. Damiana zastrzega sobie prawo odmowy zarejestrowania konto dla loginu, który został już wcześniej nadany innemu Użytkownikowi.
- Umowa zawierana jest przez wypełnienie formularza zamówienia, dostępnego w Serwisie MediDieta. Zamówienie wskazuje rodzaj zestawu (produktu), pierwszy dzień świadczenia usługi (abonamentu), liczbę dni świadczenia usługi, oraz adres dostawy.
- Warunkiem wysłania zamówienia jest akceptacja treści Regulaminu.
- Czynności rejestracyjne, o których mowa w ust. 1, dokonywane są przy składaniu pierwszego zamówienia.
- Login i hasło mają charakter poufny. Użytkownik ponosi wyłączną odpowiedzialność za następstwa ujawnienia danych logowania do Serwisu MediDieta osobom trzecim.
- Użytkownik obowiązany jest do aktualizacji danych podanych przy rejestracji konta.
- Po wysłaniu zamówienia, Użytkownik otrzyma e-mail potwierdzający złożone zamówienia i jego istotne elementy, wraz z załączonym tekstem Regulaminu. Do zawarcia Umowy dochodzi z chwilą dostarczenia tego potwierdzenia na adres e-mail Użytkownika.
- Damiana ma prawo do dodatkowej weryfikacji danych Użytkownika, np. w drodze kontaktu telefonicznego.
- Damiana zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia, w przypadku, gdy podany przez Użytkownika w zamówieniu adres dostawy znajduje się poza określoną strefą dostaw wskazaną w Serwisie MediDieta. O anulowaniu zamówienia Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany telefonicznie lub pocztą elektroniczną.
- Zamówienia w Serwisie MediDieta przyjmowane 7 (siedem) dni w tygodniu, 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę.
- Faktury będą wystawiane jedynie w postaci elektronicznej.
§ 5. Dostawa
- Zamówienia są realizowane na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej w miastach, miejscowościach i dzielnicach, których aktualna lista jest dostępna w Serwisie MediDieta.
- Dostawa odbywa się w dniach roboczych oraz w soboty w godzinach od 4:00 do 9:00. Jednak w dni ustawowo wolne od pracy zamówienia nie są realizowane.
- W przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych od Damiana realizacja zamówień jest w wybranym przez Użytkownika terminie niemożliwa, ustali z Użytkownikiem nowy termin realizacji zamówienia, przypadający na koniec zakupionego abonamentu.
- Bezpośredni kontakt Użytkownika z Biurem Obsługi Klienta jest możliwy za pomocą adresu e-mail: kontakt@medidieta.pl lub telefonicznie 22 566 22 47. Biuro Obsługi klienta pracuje w dni robocze w godzinach 8:30-17:00.
- Damiana zastrzega sobie prawo odmowy realizacji Zamówień w przypadku, gdy wskazane przez Użytkownika miejsce dostawy stwarza zagrożenie dla kuriera.
- Użytkownik obowiązany jest do odbioru towaru objętego złożonym zamówieniem.
§ 6. Zapłata ceny
- Ceny są podane w zakładce Cennik w Serwisie MediDieta. Zawierają one podatek od towarów i usług.
- Z chwilą zawarcia Umowy Użytkownik obowiązany jest uiścić cenę w drodze przelewu online w systemie Przelewy24 lub w inny sposób podany w Serwisie MediDieta.
- W przypadku nieotrzymania przez Damiana zapłaty ceny do godziny 10:00 dnia poprzedzającego określony w zamówieniu dzień rozpoczęcia dostaw, rozpoczęcie dostaw zostanie przesunięte na kolejny dzień roboczy. W przypadku nieotrzymania zapłaty do godziny 10:00 następnego dnia roboczego, umowa ulega rozwiązaniu, o czym Damiana niezwłocznie poinformuje Użytkownika za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie.
§ 7. Zmiana zamówienia
- Przesunięcie dnia dostawy na następny dzień możliwe jest w przypadku złożenia przez Użytkownika wniosku do godziny 10:00 dnia roboczego poprzedzającego dostawę, w godzinach pracy Biura Obsługi Klienta na adres poczty elektronicznej lub numer telefonu wskazany w § 5 ust. 4.
- Wniosek o przesunięcie dostawy złożone poza godzinami pracy Biura Obsługi Klienta (por. § 5 ust. 4 zd. 2) rozpatrywane są w najbliższym dniu roboczym.
- O zmianie terminu dostawy MediDieta niezwłocznie poinformuje Użytkownika pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
- Zmianę adresu dostawy należy zgłaszać poprzez wiadomość e-mail bądź telefonicznie maksymalnie do godziny 13:00 dnia roboczego poprzedzającego dostawę.
- Informacje dotyczące sposobu dostawy (np. podanie kodu do budynku/klatki schodowej, prośba o niedzwonienie/niepukanie) należy podać w polu „uwagi”, podczas składania zamówienia. W przypadku nieumieszczenia informacji w formularzu, po wysłaniu zamówienia informacje takie należy zgłosić do Biura Obsługi Klienta najpóźniej do godziny 10:00 dnia poprzedzającego dostawę.
- Zmiana treści zamówienia dotycząca innych aspektów niż wskazane w ust. 1-5, wymaga złożenia wniosku w Biurze Obsługi Klienta, akceptacji wniosku przez Damiana oraz dopłaty przez Użytkownika różnicy wynikającej z uzgodnionej zmiany. Zmiana wchodzi w życie najwcześniej trzeciego dnia roboczego po spełnieniu tych wymogów.
- Zwrot środków wpłaconych przez Użytkownika będący następstwem zmiany treści zamówienia, o której mowa w ust. 6, nastąpi w terminie 14 (czternastu) dni od zaakceptowania zmiany przez MediDieta. Zwrot środków nastąpi z platformy Przelewy24 na rachunek bankowy, z którego została dokonana płatność. Jeśli ten rachunek bankowy nie istnieje lub z innego powodu nie może zostać uznany, Użytkownik otrzyma zwrot na wskazany przez siebie inny rachunek bankowy w terminie 14 (czternastu) dni.
- Dopłata różnicy, o której mowa w ust. 6 zd. 1, nastąpi przelewem poprzez za pomocą wysłanego przez Biuro Obsługi Klienta linku do szybkich płatności.
§ 8. Przetwarzanie danych osobowych
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie MediDieta jest Damiana.
- Podanie danych osobowych przez Użytkownika Serwisu MediDieta jest dobrowolne, jednakże niezbędne do zawarcia umowy. Dane przetwarzane są przez Damiana w celu zawarcia i wykonania umów sprzedaży posiłku lub środka spożywczego wraz z dostawą oferowanych w Serwisie MediDieta.
- W przypadku wyrażenia przez Użytkownika zgody, Damiana będzie przetwarzać dane osobowe w celach określonych bezpośrednio w treści zgody, głownie w celach marketingowych.
- Użytkownik podając dane oświadcza, że podane przez niego dane są jego danymi.
- Szczegółowe informacje wymagane przepisami o ochronie danych osobowych dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkowników w ramach Serwisu MediDieta dostępne są w klauzuli informacyjnej na stronie www.medidieta.pl.
§ 9. Reklamacje
- Reklamacje mogą być składane w sposób wskazany w § 5 ust. 3.
- Reklamacje dotyczące wad lub niezgodności posiłku lub dostawy z Umową należy złożyć w terminie 48 godzin od dostawy do Użytkownika.
- Reklamacje dotyczące braku dostaw należy składać w terminie 48 godzin od planowanej dostawy.
- Terminy wskazane w ust. 2 i 3 nie biegną poza godzinami pracy Biura Obsługi Klienta.
- Reklamacje złożone po upływie terminów w ust. 2 i 3 nie będą rozpatrywane.
- Reklamacja podlega rozpoznaniu w terminie 14 (czternastu) dni roboczych od jej otrzymania. Termin ten nie biegnie, jeśli skarżący nie wykazał umocowania do działania w imieniu kupującego lub nie przedstawił informacji umożliwiających rozpoznanie reklamacji. W takim wypadku zostanie wezwany do uzupełnienia reklamacji. Termin ten rozpocznie bieg z chwilą uzupełnienia reklamacji przez skarżącego.
§ 10. Postanowienia końcowe
- W okresie prowadzenia prac konserwacyjnych i modernizacyjnych systemów teleinformatycznych, dostęp do usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisu MediDieta może być utrudniony lub niemożliwy, w okresie trwania wyżej wymienionych prac. Damiana zobowiązuje się dołożyć wszelkiej możliwej staranności, aby utrudnienia takie występowały możliwie najrzadziej lub możliwie najkrócej.
- Użytkownikowi nie przysługuje umowne ani ustawowe prawo odstąpienia od Umowy.