Regulamin serwisu MediDieta
wersja 1/2023
§ 1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki i zasady zawierania i wykonywania Umów, zdefiniowanych w ust. 2 pkt 9..
- Ilekroć w niniejszym regulaminie będą używane poniżej wymienione terminy, będą miały one następujące znaczenie:
- Regulamin– niniejszy regulamin;
- MediDieta – Centrum Medyczne Damiana Holding sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wałbrzyskiej 46, 02-739 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000189581;
- sklep internetowy– sklep prowadzony przez MediDietę dostępny pod adresem: medidieta.pl, umożliwiający zamówienie Usługi drogą elektroniczną;
- klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, posiadająca jednak zdolność do czynności prawnych, która zainteresowana jest zamówieniem Usługi w sklepie internetowym;
- Usługa– usługa polegająca na przygotowaniu i dostawie zestawu dietetycznego na wskazany przez klienta adres; przedmiotem dostawy może być również zakupiony w sklepie internetowym produkt;
- zestaw dietetyczny – zestaw zbilansowanych, gotowych do spożycia posiłków dietetycznych na jeden dzień;
- dieta z wyborem – dieta przygotowana z uwzględnieniem indywidualnego wyboru dokonanego przez klienta spośród dostępnych wariantów;
- produkt – rzecz oferowana do nabycia w sklepie internetowym niebędąca zestawem dietetycznym;
- Umowa – umowa o wykonanie Usługi, zawierana pomiędzy klientem a MediDietą za pomocą środków porozumiewania się na odległość;
- Biuro Obsługi Klienta – wyspecjalizowana jednostka organizacyjna MediDiety, której zadaniem jest obsługa klienta;
- subskrypcja– Umowa, o której mowa w § 4 ust. 4;
- konto klienta– zbiór informacji o kliencie (w tym danych adresowych klienta oraz historii jego zamówień) znajdujący się w systemie teleinformatycznym MediDiety;
- punkty – korzyści przyznawane klientowi w związku z zawarciem Umowy, o których mowa w § 4 ust. 7.
§ 2. Wymogi techniczne dotyczące korzystania ze sklepu internetowego
W celu złożenia zamówienia w sklepie internetowym niezbędne jest spełnianie następujących wymogów technicznych:
- posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;
- dostęp do urządzenia umożliwiającego przeglądanie stron WWW;
- aktywne połączenie urządzenia, o którym mowa w pkt 2, z siecią Internet;
- prawidłowo zainstalowany w urządzeniu, o którym mowa w pkt 2, system operacyjny Microsoft w wersji Windows Vista lub nowszej;
- prawidłowo zainstalowana w urządzeniu, o którym mowa w pkt 2, nowoczesna przeglądarka internetowa;
- włączona w używanej przez klienta przeglądarce internetowej, o której mowa w pkt 5, obsługa skryptów Java Script oraz okien wyskakujących (pop-up windows);
- dodanie w poczcie elektronicznej adresów medidieta.pl jako nadawców zaufanych w celu zwiększenia pewności otrzymania korespondencji z Medidiety.
§ 3. Warunki świadczenia Usługi
- Adres dostawy musi znajdować się w miastach, których aktualna lista jest dostępna na stronie Medidieta.pl
- Zestawy dietetyczne składają się z 3-6 posiłków. Rodzaj zestawu i dzienną wartość kaloryczną określa klient. Sklep internetowy podaje szczegółowe informacje o rodzajach zestawów oraz ich składzie i wartości odżywczej zestawów i poszczególnych posiłków.
- Ceny zestawów dietetycznych oraz produktów wraz z dowozem (wynagrodzenie) określone są na stronie: Medidieta.pl w zakładce „Cennik”. Wynagrodzenie wyrażone jest w złotych polskich i jest wynagrodzeniem brutto, co oznacza, iż zawiera w sobie podatek od towarów i usług (VAT).
- MediDieta zastrzega sobie prawo do czasowej lub stałej zmiany parametrów Usługi, w tym do wycofywania wcześniej oferowanych rodzajów zestawów dietetycznych, a także do zmiany cen.
- MediDieta ma prawo zaprzestania dostaw do miast uprzednio obsługiwanych.
- Zmiana, o której mowa w ust. 4 lub 5, nie ma wpływu na Umowę zawartą na przed wejściem w życie zmiany. Jednak w przypadku, o którym mowa w ust. 5, MediDieta może wypowiedzieć subskrypcję z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie zostanie wysłane pocztą elektroniczną na adres podany w koncie klienta.
- MediDieta zastrzega sobie prawo do modyfikacji menu. Zmiana taka może być wynikiem braku dostawy surowców lub opóźnieniem takiej dostawy. W takim przypadku MediDieta w porozumieniu z klientem przygotuje produkty zamienne, porównywalne jakościowo i smakowo.
- MediDieta zastrzega sobie możliwość różnic w kaloryczności dań +/- 10% od podanej wartości, a średni udział makroskładników w dietach przedstawiony jest w ujęciu tygodniowym.
§ 4. Zawarcie Umowy
- Zamówienie w sklepie internetowy można złożyć siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- W celu zamówienia Usługi klient powinien:
- wybrać dostosowane do indywidualnych potrzeb parametry zestawu dietetycznego, w tym wyrażony w dniach okres, w którym świadczona będzie Usługa (z zastrzeżeniem ust. 4), korzystając z dostępnego w sklepie internetowym formularza zamówienia;
- jeśli nie ma jeszcze założonego konta klienta; wypełnić formularz rejestracji (w szczególności podać adres poczty elektronicznej, zdefiniować hasło oraz podać wymagane w formularzu dane);
- zapoznać się z treścią Regulaminu i zaakceptować go poprzez kliknięcie odpowiedniej kratki; akceptacja Regulaminu oznacza zgodę na wystawienie faktury w postaci elektronicznej i przesłanie jej drogą elektroniczną;
- potwierdzić złożenie zamówienia i dokonać zapłaty wskazanego w nim wynagrodzenia.
- Klient może w zamówieniu podać dodatkowo dane potrzebne do wystawienia faktury VAT.
- [Subskrypcja] Składając zamówienie klient może wybrać opcję Umowy zawartej na czas nieoznaczony, w ramach której zestaw dietetyczny będzie dostarczany klientowi w każdym dniu jej obowiązywania przy jednoczesnym, automatycznym obciążaniu karty debetowej albo kredytowej określoną należnością za każdy dzień świadczenia Usługi (subskrypcja). Klient może wypowiedzieć subskrypcję w każdym czasie, jednak najpóźniej przed ostatecznym terminem zapłaty za kolejny dzień zamówienia, zgodnie z § 7 ust. 11.
- Umowa jest zawarta z chwilą dojścia wiadomości e-mail z potwierdzeniem (przyjęciem) złożonego zamówienia na adres poczty elektronicznej wskazany przez klienta przy rejestracji w sklepie internetowym. W celu usunięcia wątpliwości wyjaśnia się, że zamówienie stanowi ofertę zawarcia Umowy, złożoną przez klienta.
- Fakturę można pobrać z konta klienta. Faktura może być również przesłana klientowi na jego żądanie na wskazany adres poczty elektronicznej.
- [Punkty] Z tytułu zawarcia Umowy MediDieta przyzna klientowi punkty, liczone od jej wartości, zgodnie z informacją zawartą na stronie Medidieta.pl. Zgromadzone punkty widoczne są na koncie klienta. Klient może zaliczyć zgromadzone punkty na poczet zapłaty wynagrodzenia z tytułu kolejnej Umowy, zaznaczając odpowiednią kratkę na formularzu zamówienia.
§ 5. Obowiązki klienta
- Klient obowiązany jest przy rejestracji konta klienta podać dane zgodne z rzeczywistością. Jest również zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji swoich danych każdorazowo w przypadku ich zmiany.
- Klient obowiązany jest zachować w poufności informacje umożliwiające dostęp do jego konta klienta, w tym nie pozostawać zalogowanym do konta klienta w czasie, gdy z niego nie korzysta.
- Klient obowiązany jest do korzystania wyłącznie z własnego konta klienta. Nie wolno mu także udostępniać pod jakimkolwiek tytułem swojego konta klienta do używania osobom trzecim.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego zgodnie z Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego. Zabronione jest posługiwanie się m. in. treściami obraźliwymi, wulgarnymi lub obscenicznymi.
§ 6. Realizacja Umowy
- Dostawa jest realizowana od poniedziałku do soboty zgodnie z informacją zawartą na stronie Medidieta.pl.
- Umowa zawarta do godziny 16:00 będzie realizowana dwa dni później. Umowę na niedzielę i poniedziałek można zawrzeć najpóźniej do godziny 22:00 w czwartek. W okresach świątecznych może nastąpić zmiana harmonogramu przyjmowania zamówień, o czym MediDieta uprzedzi klienta.
- Klient ma możliwość wybrania przedziału czasowego, w którym możliwa jest dostawa. Dostawa odbywa się w godzinach od 1:30 do 8:00. Klient ma możliwość podania preferowanego zakresu godziny dostawy. Klient ma również możliwość zmiany podanego preferowanego przedziału czasowego korzystając z funkcjonalności dostępnych w ramach konta klienta, przy czym zmiana ta będzie uwzględniona dopiero od dnia wskazanego w koncie klienta podczas dokonywania tej zmiany.
- Dostawa odbywa się w miarę możliwości do godziny wskazanej jako preferowana przez klienta, ale nie później niż do godziny 8;00.
- W przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych od MediDiety realizacja Umowy będzie we wskazanym przez klienta terminie niemożliwa, MediDieta uzgodni z klientem inny termin realizacji zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia MediDieta zastrzega sobie prawo do dodatkowej weryfikacji danych klienta, w szczególności w drodze kontaktu telefonicznego.
- Bezpośredni kontakt klienta z MediDietą jest możliwy za pomocą poczty elektronicznej na adres kontakt@medidieta.pl.
- MediDieta nie realizuje wniosków o zaliczenie płatności związanej z daną Umową na poczet innych zobowiązań klienta lub na poczet zobowiązań innego klienta.
- W przypadku subskrypcji płatność pobierana jest za każdy kolejny dzień z góry przy czym odbędzie się to najpóźniej w chwili, w której możliwe jest zawarcie Umowy podlegającej wykonaniu w danym dniu zgodnie z ust. 2. W przypadku, gdy pobranie płatności z karty kredytowej albo debetowej wybranej przez klienta nie jest możliwe (np. w przypadku braku środków) MediDieta wstrzyma realizację Umowy do czasu wpływu płatności.
- Punkty zgromadzone na koncie klienta mogą zostać wykorzystane wyłącznie przy pierwszym dniu subskrypcji. To samo dotyczy rabatu, jaki klientowi przysługuje, w ramach promocji.
- Zapłata wynagrodzenia następuje za pośrednictwem dostawcy usług płatniczych na zasadach określonych w jego regulaminie. MediDieta nie przetwarza danych dotyczących kart płatniczych wykorzystywanych przy takich płatnościach i nie ponosi odpowiedzialności za te usługi płatnicze.
- W okresie obowiązywania Umowy, sklep internetowy wysyła do klienta przypomnienia o zbliżającym się jej wygaśnięciu.
§7. Zmiana Umowy
- Klient może dokonać jednostronnie zmiany Umowy polegającej na: zmianie terminu (godziny) dostawy, zmianie adresu dostawy, zawieszeniu wykonywania Umowy, a także na zmianie zestawu dietetycznego, w tym zmianie wybranej diety w zestawie dietetycznym z wyborem diety.
- W celu dokonania zmiany Umowy, o której mowa w ust. 1, klient powinien złożyć stosowny wniosek:
- pocztą elektroniczną na adres: kontakt@medidieta.pl;
- kontaktując się telefonicznie z Biurem Obsługi Klienta;
- poprzez konto klienta.
- Wniosek o zmianę Umowy można złożyć w czasie pracy Biura Obsługi Klienta MediDiety, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:30 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Wniosek o zmianę Umowy podlega przyjęciu, jeśli został złożony z wyprzedzeniem dwóch dni roboczych w sposób następujący:
- w zakresie Usługi podlegającej wykonaniu w środę, wniosek musi być złożony najpóźniej w poniedziałek do godziny 15:30;
- w zakresie Usługi podlegającej wykonaniu w czwartek, wniosek musi być złożony najpóźniej we wtorek do godziny 15:30;
- w zakresie Usługi podlegającej wykonaniu w piątek, wniosek musi być złożony najpóźniej w środę do godziny 15:30;
- w zakresie Usługi podlegającej wykonaniu w weekend, wniosek musi być złożony najpóźniej w czwartek do godziny 15:30.
Zachowanie wyżej wskazanego okresu wyprzedzenia ma umożliwić MediDiecie wdrożenie zmiany na etapie produkcji zestawów oraz przygotowywania indywidualnie adresowanych opakowań.
- Okres wyprzedzenia ulegnie stosownemu wydłużeniu jeśli jego koniec przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy lub inny dzień nieprodukcyjny. Informacji o dniach nieprodukcyjnych niebędących dniami ustawowo wolnymi od pracy udziela Biuro Obsługi Klienta.
- Zmianę uważa się za dokonaną z chwilą otrzymania przez klienta od MediDiety wiadomości zawierającej jej potwierdzenie. Nie dotyczy to zmiany dokonywanej przez konto klienta; zmianę taka uważa się za dokonaną z chwila jej wprowadzenia do systemu teleinformatycznego MediDiety.
- W przypadku zmiany polegającej na zawieszeniu wykonywania Umowy, okres obowiązywania Umowy ulegnie wydłużeniu o liczbę dni trwania zawieszenia. Uprawnienie do skorzystania z Usługi nie podlega wymianie na wpłacone przez klienta środki pieniężne. Klient traci uprzednio przyznane punkty za dni zawieszenia.
- Zmiana dotycząca wyboru dań w diecie z wyborem może być dokonana wyłącznie poprzez konto klienta.
- W przypadku zmiany Umowy skutkującej niedopłatą klient zobowiązany jest do uiszczenia brakującej kwoty zgodnie z aktualnie obowiązującym cennikiem w terminie określonym w ust. 4.
- W przypadku zmiany Umowy polegającej na przejściu na zestaw dietetyczny o niższej cenie, do konta klienta zostanie przypisana liczba punktów odpowiadająca różnicy wynikającej z aktualnie obowiązującego cennika. Punkty te nie podlegają wymianie na środki pieniężne.
- [Zastosowanie do subskrypcji] Klient może złożyć wniosek o zmianę subskrypcji ze skutkiem na wybrany przez siebie dzień nie później niż do godziny 16:00 na 3 (trzy) naprzód. W przypadku niedochowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, przyjmuje się, że wniosek o zmianę Umowy został złożony o godzinie 16:00 dnia następnego. Jeśli wybrany przez klienta dzień skuteczności zmiany Umowy przypada we wtorek albo niedzielę, klient musi złożyć wniosek o zmianę Umowy najpóźniej do godziny 16:00 na 4 (cztery) dni naprzód. Okres wyprzedzenia może ulec wydłużeniu w dzień ustawowo wolny od pracy oraz dzień nieprodukcyjny. MediDieta z wyprzedzeniem powiadomi klienta o takiej zmianie.
§ 8. Rozwiązanie Umowy
- Klient może rozwiązać Umowę jedynie w zakresie niewykonanych Usług składając wypowiedzenie (rezygnację) z zachowaniem sposobu, formy, terminu (okresu wyprzedzenia) oraz przesłanek skuteczności o których mowa w § 7 ust. 1-6 i 11. Umowy nie można rozwiązać telefonicznie.
- Klient, który rozwiązał Umowę, otrzyma zwrot uiszczonego wynagrodzenia na rachunek bankowy wskazany w formularzu „rezygnacja z zamówienia” w ciągu 14 (czternastu) dni kalendarzowych od momentu potwierdzenia rezygnacji.
- W przypadku rozwiązania Umowy klient traci punkty przyznane mu za okres przypadający po jej rozwiązaniu.
§ 9. Zablokowanie i usunięcie konta klienta
- MediDieta może zablokować konto klienta w przypadku, gdy klient pomimo upomnienia narusza postanowienia Regulaminu. Blokada oznacza czasową utratę dostępu do konta klienta. Blokada nie ma wpływu na realizację Umowy zawartej przed zablokowaniem konta klienta.
- Klient może w każdym czasie zwrócić się, pocztą elektroniczną na adres kontak@medidieta.pl z żądaniem usunięcia własnego konta klienta. Usunięcie konta klienta oznacza bezpowrotną utratę dostępu klienta do informacji tam zgromadzonych. MediDieta zobowiązuje się do usunięcia konta w ciągu dwóch dni roboczych od wpływu żądania albo od wykonania ostatniej Usługi na podstawie Umowy zawartej przed wpływem żądania, w zależności które zdarzenie nastąpi później.
- MediDieta może także usunąć konto klienta w przypadku, gdy klient pomimo upomnienia, rażąco narusza postanowienia Regulaminu.
- MediDieta może usunąć konto klienta, jeśli klient nie zamówił Usługi w okresie ostatnich 3 (trzech) lat.
§ 10. Wyłączenia odpowiedzialności MediDiety
- MediDieta nie odpowiada za kradzież prawidłowo doręczonej paczki zawierającej zestawy dietetyczne oraz za zawinione nieodebranie tej paczki przez klienta.
- MediDieta nie odpowiada za przeciwwskazania zdrowotne klienta do spożywania określonych zestawów dietetycznych, posiłków lub produktów. Przeciwskazania takie klient powinien skonsultować z dietetykiem lub lekarzem we własnym zakresie.
- MediDieta nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy będące skutkiem:
- podania przez klienta w zamówieniu nieprawidłowych lub niepełnych informacji, w szczególności adresu, kodu domofonu;
- okoliczności, na które MediDieta nie ma wpływu, np. braku dostępu do budynku w wyniku awarii zamka itp.;
- bezskuteczności próby telefonicznego uzgodnienia prawidłowego miejsca dostawy przez kuriera, który przybył pod wskazany adres dostawy; przy czym telefoniczna korekta adresu może nastąpić jedynie w zakresie numeru mieszkania w bloku lub numeru budynku znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie;
- naruszenia przez klienta Regulaminu.
- W zakresie niedoręczonej paczki zawierającej zestawy dietetyczne, w przypadkach, o których mowa w ust. 3, nie będzie podejmowana druga próba doręczenia.
- W okresie prowadzenia prac konserwacyjnych systemu teleinformatycznego, dostęp do sklepu internetowego może być utrudniony lub niemożliwy. MediDieta zobowiązuje się dołożyć wszelkiej możliwej staranności, aby utrudnienia takie występowały jak najrzadziej i jak najkrócej.
§ 11. Prawa autorskie
Forma i treść sklepu internetowego oraz wszelkie inne treści i materiały udostępniane klientowi w ramach Usług stanowią przedmiot autorskich praw majątkowych przysługujących MediDiecie.
§ 12. Reklamacje
- Reklamację należy złożyć w terminie w terminie 24 (dwudziestu czterech) godzin od najpóźniejszej chwili, w której Usługa powinna zgodnie z Umową być wykonana lub, jeśli została wykonana nienależycie, od chwili takiego wykonania. Reklamacja powinna zostać złożona pocztą elektroniczną na adres: kontakt@medidieta.pl. Reklamacja złożone w inny sposób, na portalu społecznościowym lub w drodze wiadomości tekstowej nie podlega rozpoznaniu.
- Reklamacja powinna zawierać imię, nazwisko i adres klienta składającego reklamację, numer zamówienia, którego dotyczy, oraz datę dostawy, o ile reklamacja dotyczy konkretnej dostawy, a także zwięzły opis zdarzenia będącego powodem reklamacji. Do reklamacji należy dołączyć zdjęcie posiłku lub produktu, którego reklamacja dotyczy. MediDieta nie przyjmuje przesyłek zwrotnych zawierających posiłek lub produkt, którego dotyczy reklamacja.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 (czternastu) dni jej otrzymania. Termin ten nie biegnie, jeśli skarżący nie wykazał umocowania do działania w imieniu klienta lub nie przedstawił informacji umożliwiających rozpoznanie reklamacji; w takim wypadku zostanie wezwany do uzupełnienia reklamacji. Termin ten rozpocznie bieg z chwilą uzupełnienia reklamacji przez skarżącego. O rozpatrzeniu reklamacji skarżący zostanie poinformowany wiadomością przesłaną na wskazany przez klienta adres poczty elektronicznej.
- O pomoc w napisaniu reklamacji klient może zwrócić się do miejscowego Rzecznika konsumentów. Dane kontaktowe można znaleźć na stronie: https://uokik.gov.pl/pomoc.php.
- Klient niezadowolony z rozpatrzenia reklamacji może złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu z MediDietą do miejscowego organu Inspekcji Handlowej (w przypadku Województwa Mazowieckiego jest to Mazowiecki Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej w Warszawie, strona: www.wiih.org.pl), Centrum Polubownego Rozwiązywania Sporów dot. Żywności z siedzibą w Warszawie (www.wiih.org.pl) albo do innej instytucji, wpisanej do rejestru dostępnego na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/rejestr,5,pl.html. Klient może w celu rozwiązania sporu w skorzystać z platformy ODR dostępnej na stronie: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL. Pozostałe informacje o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, zawarte są na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi,6,pl.html.