Dieta standardowa

Dieta standardowa

Dieta standardowa

Nasz catering dietetyczny standardowy będzie dobrym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą zdrowo się odżywiać, nie rezygnując ze smacznych i zróżnicowanych posiłków. Nasz program spełni oczekiwania każdego klienta, dopasowując się do jego oczekiwań i potrzeb: w zależności od założeń dietetycznych i poziomu aktywności fizycznej można modyfikować ilość posiłków i całkowitą wartość energetyczną cateringu.

Pieczę nad naszym menu sprawuje nie tylko kucharz, ale i psychodietetyk. Posiłki w diecie standard wyróżnia niski indeks glikemiczny.

Czytaj więcej
Pieczony kurczak z penne i brokułem: dieta standardowa

Skomponuj swoją dietę

  • 1800 kcal
  • 2000 kcal
  • Nie wiesz, ile kcal potrzebujesz?Oblicz

Wybierz dni dostawy

Określ zakres dni:

Uwzględnij:

Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć na pierwszy dzień dostawy. Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć pierwszy i ostatni dzień dostawy.
Aby wybrać pojedyncze dni, proszę kliknąć dwa razy w wybrany dzień.

Chcesz przetestować dietę? Wybierz dostawę na dzień próbny i sprawdź nasz catering.

Liczba dni dostawy: 0

Dieta standardowa - jadłospis

Piątek, 9 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Frittata jajeczna z warzywami, słupkami zielonego ogórka, kiełkami słonecznika i żytnim pieczywem chrupkim
  • Przekąska I: Wytrawna sałatka z quinoa, blanszowaną fasolką szparagową, kukurydzą, czerwoną papryką i kruszonym białym twarogiem
  • Obiad: Orientalne curry z filetem dorsza, goździkami, anyżem, kardamonem, ananasem i mleczkiem kokosowym, ryż naturalny.
  • Przekąska II: Wegański, bezglutenowy, kawowy deser jaglany z frużeliną wiśniową i wiórkami kokosa
  • Kolacja: Leczo warzywne z czerwoną fasolą i tostowym pieczywem trzy ziarna..

poprzedni dzieńSobota, 10 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Wegański „smalczyk” z białej fasoli, kiszony ogórek, żytnie-razowe pieczywo na zakwasie
  • Przekąska I: „Cytrusowy ogień” Rozgrzewający, pełen wit.C koktajl z grapefruita, pomarańczy i limonki z dodatkiem chilli i sezamu
  • Obiad: Pieczone udko kurczaka zagrodowego na warzywach z pikantną nutą, kasza pęczak.
  • Przekąska II: Orkiszowo kokosowa muffinka z cukinii, świeża mandarynka.
  • Kolacja: „Hawajska” sałatka ryżowa z tuńczykiem, ananasem, kukurydza, żółtym serem i piklowanym ogórkiem zaprawiona lekkim sosem majonezowym. .

poprzedni dzieńNiedziela, 11 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Amerykański naleśnik z malinowym twarożkiem i świeżym melonem
  • Przekąska I: Pieczone „Frytki” z korzennych warzyw z domowym pomidorowym dipem
  • Obiad: Stek z kurczaka w sosie glazurowanym z naszą konfiturą żurawinową, miksem ryżu dzikiego i parboiled, blanszowany bukiet warzyw
  • Przekąska II: Kokosowy pudding z tapioki z prażonym jabłkiem, cynamonem i jagodami goji
  • Kolacja: Krem z zielonego groszku i mięty z pełnoziarnistym sucharkiem tostowym.

poprzedni dzieńPoniedziałek, 12 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Granola cynamonowo pomarańczowa z jogurtem straciatella, wiórkami kokosa, borówką amerykańską i anansem
  • Przekąska I: Sałatka z zagrodowym twarogiem, buraczkowym bulgurem, czerwoną cebulką, orzechami laskowymi i sosem z świeżych ziół
  • Obiad: Gulasz z szynki wieprzowej, pieczarek i certyfikowanych grzybów (borowik) z kaszą jęczmienną i surówką z kiszonej kapusty.
  • Przekąska II: Filetowana, pieczona gruszka w czekoladowym musie z wiórkami kokosa
  • Kolacja: „Tatar” z łososia wędzonego na zimno z pełnoziarnistą bagietką, kaparami i pomidorkami cherry. .

poprzedni dzieńWtorek, 13 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Pomidorowo-paprykowa pasta kanapkowa z plastrami kiszonego ogórka, kiełkami rzodkiewki i żytnim-razowym pieczywem z słonecznikiem
  • Przekąska I: Smoothie truskawkowo żurawinowe na probiotycznym jogurcie i maślance.
  • Obiad: Strogonow drobiowy z opiekanymi ziemniaczkami w tymianku
  • Przekąska II: Sałatka neapolitańska z makaronem „trio”, czarnymi oliwkami, suszonymi pomidorami, mini mozzarellą, cukrową cebulką, parmezanem i sosem winegret
  • Kolacja: Krem brokułowy z gorgonzolą i ziołowymi grzaneczkami. .

poprzedni dzieńŚroda, 14 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Jajko zapiekane w delikatnej szynce z kiełkami słonecznika, plastrami zielonego ogórka, pomidorkiem cherry i żytnim razowym pieczywem na zakwasie
  • Przekąska I: „Mango Lassi” z kardamonem i jagodami goji.
  • Obiad: Pieczony filet kurczaka w sosie greckim z kaszą pęczak i dużą ilością natki pietruszki
  • Przekąska II: Nasza Fit „cieciorella” daktylowo orzechowa z bezcukrowym biszkoptem i świeżą pomarańczą
  • Kolacja: Mix sałat z grillowaną cukinią, płatkami sera grana padano, warzywami i kremowym sosem miodowo balsamicznym. .

poprzedni dzieńCzwartek, 15 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Bounty owsianka na mleku roślinnym z wiórkami gorzkiej czekolady, płatkami migdała i świeżym melonem złotym i cantalupa
  • Przekąska I: Pasta aiwarowo tuńczykowa z mini pumperniklem i pomidorkami cherry
  • Obiad: Pieczone kąski mięsne z udźca indyka w sosie z zielonego pieprzu, sałatka lunchowa z kaszy gryczanej , duszonych pieczarek, marchewki, kopru i natki pietruszki
  • Przekąska II: „Slim” Pełen beta karotenu i wit.C koktajl z ananasa, mango i pomarańczy
  • Kolacja: Rozgrzewająca, „Tajska” zupa pomidorowa z mleczkiem kokosowym, chilli i ryżem curry..

poprzedni dzieńPiątek, 16 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Pieczona jajecznica z czerwoną fasolą, kiełkami słonecznika i orkiszową tortillą a’la burito
  • Przekąska I: Pesto z zielonego groszku, orzeszków piniowych, tahini i bazylii z bezglutenowym nachos i słupkami marchewki.
  • Obiad: Filet łososia w kremowym sosie maślano cytrynowym z kaszą kus kus i warzywami.
  • Przekąska II: Fit deser z białej czekolady z prażonymi płatkami migdała i musem malinowym
  • Kolacja: Sałatka „grecka” na mix sałat z warzywami, serem feta, czarnymi oliwkami i czerwoną cebulką, sos winegret. .

poprzedni dzieńSobota, 17 czerwca 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Płatki ryżowe na mleku roślinnym z naszą bezcukrową konfiturą truskawkową i prażonymi pestkami słonecznika
  • Przekąska I: Wietnamska sałatka z tofu zapiekanym w sezamie, makaronem bezglutenowym, marchewką, cukinią, świeżą kolendrą i paprykowym sosem sweet-chilli
  • Obiad: Wołowe „chilli con carne” z ryżem curry
  • Przekąska II: Fit trufle śliwkowo daktylowe z filetowanym ananasem
  • Kolacja: Krem dyniowo marchewkowy z pieczonym groszkiem ptysiowym i natką pietruszki. .

poprzedni dzieńNiedziela, 18 czerwca 2023

  • Przekąska II: Owsiane, korzenne crumble z jabłkiem, rabarbarem i waniliowym twarożkiem
  • Kolacja: Curry pomidorowe z ciecierzycą i śródziemnomorską ciabatą.
  • Śniadanie: Lekki, ziarnisty twarożek z warzywami i chrupkim pieczywem kukurydzianym
  • Przekąska I: Pełen potasu, beta karotenu i wit.C koktajl wielowarzywny z pestkami słonecznika i oliwą lnianą.
  • Obiad: Filet indyka w sosie toskańskim z białą quinoa, zielonym groszkiem i kukurydzą. .

Czym się charakteryzuje dieta standardowa?

Jadłospis w diecie standardowej jest odpowiednio zbilansowany, nie tylko pod kątem kaloryczności, ale również uwzględnia ilość makroskładników (białka, węglowodanów i tłuszczów), błonnika pokarmowego oraz mikroskładników (witamin i składników mineralnych). Dieta przygotowana jest na podstawie najnowszych „Zaleceń zdrowego żywienia” (2020 rok) opublikowane przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEZ). Dzięki temu dieta standardowa gwarantuje dostarczenie wszelkich niezbędnych składników odżywczych. Posiłki są smaczne i pełnowartościowe,  skomponowane z wysokiej jakości produktów od lokalnych dostawców.

W pudełkowej diecie standardowej znajdziesz wszystko, to co lubisz: warzywa, owoce, drób, mięso wieprzowe, wołowe, makarony oraz kasze, ale także trochę legalnych słodkości.

Kompozycja posiłków w diecie pudełkowej standardowej

Podstawą piramidy zdrowego odżywiania są warzywa oraz owoce, gdyż badania wskazują, że duże spożycie warzyw oraz owoców znacząco zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele chorób, między innymi choroby sercowo-naczyniowe (nadciśnienie tętnicze, zawał serca, udar mózgu), ale również cukrzycę i nowotwory.

zdrowej diecie powinno się znaleźć minimum 250-400 g warzyw i owoców dziennie. Dlatego w każdym posiłku przygotowany przez catering standardowy MediDieta znajdziesz – w zależności od tego, jaki jest rodzaj posiłku, czy jest przygotowany na słodko, czy wytrawnie – porcję warzyw lub owoców.

Źródła białka i węglowodanów w cateringu standard

Białko w diecie standardowej jest dostarczone z produktów zarówno pochodzenia zwierzęcego (np. drób, wołowina, wieprzowina, ryby, jaja, nabiał), jak również roślinnego (np. fasola, ciecierzyca, soczewica, soja, tofu, bób). Część potraw w pudełkowej diecie typu standard bazuje na produktach nabiałowych, ponieważ zgodnie z zaleceniami NCEZ powinniśmy jeść dziennie 2 porcje produktów mlecznych pod postacią mleka, jogurtów naturalnych, kefirów czy twarogu.

W diecie standardowej nie zabraknie również ryb, takich jak: łosoś, makrela, sardynka czy dorsz. Ryby tłuste morskie są bogactwem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które chronią nas przed miażdżycą.

Z kolei węglowodanów dostarczają wszelkiego rodzaju produkty zbożowe: pieczywo razowe, kasze (np. bulgur, pęczak, gryczana, jęczmienna, jaglana, kuskus), ryż (np. brązowy, dziki, basmati), płatki zbożowe (np. płatki owsiane, jaglane) oraz pełnoziarniste makarony.

Tłuszcze roślinne

Uzupełnieniem diety powinna być niewielka ilość tłuszczu. W MediDiecie ograniczamy tłuszcze pochodzenia zwierzęcego na rzecz tłuszczów roślinnych, pochodzących z olei roślinnych (np. oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany), które zawierają duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych. W diecie standardowej nie zabraknie również orzechów (np. laskowych, włoskich, nerkowca), pestek dyni, ziaren sezamu, nasion słonecznika, nasion chia czy siemienia lnianego.

Dostępna kaloryczność diety standardowej

Oferujemy wyżywienie całodzienne obejmujące 5 pełnowartościowych posiłków. W ramach diety standardowej do wyboru są dwie opcje kaloryczności:

  • 1800 kalorii: to program dla osób mało aktywnych fizycznie, które chcą na co dzień dbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. W pięciu posiłkach znajdą zbilansowaną i pełnowartościową dietę, która utrzyma organizm w zdrowiu bez utraty kilogramów.
  • 2000 kalorii: taka ilość energii będzie odpowiednia dla tych z nas, którzy nieco więcej się ruszają. Jeśli jednak należysz do osób bardzo aktywnych fizycznie, pomyśl o diecie białkowej dla sportowców, która zdrowo zaspokoi zwiększone zapotrzebowanie kaloryczne.

Pamiętaj, że jeśli dana kaloryczność będzie dla Ciebie nieodpowiednia, zawsze możemy zmienić Twój catering. Swoje zapotrzebowanie energetyczne sprawdzisz za pomocą kalkulatora kalorii.

Czy catering standard to jest dieta?

Bycie na diecie kojarzy się wielu osobom z trudnościami i wyrzeczeniami, jednak nie musi tak być. Dostarczane przez nas posiłki są pyszne i różnorodne, dzięki czemu jedzenie jest prawdziwą codzienną przyjemnością. Przykład? Smaczny chleb na zakwasie gryczanym doskonale zastąpi chleb pszenny, pudding z nasion chia na mleku kokosowym będzie świetną alternatywą dla mlecznych deserów, a obiad złożony z pieczonego łososia z sosem maślano-koperkowym domowej roboty z pewnością zasmakuje nawet najbardziej wybrednym klientom!

Poniższe zdjęcia przedstawiają propozycję podania posiłków:

kurczak z batatami i warzywami - dieta standartowa
filet kurczaka z kaszą kuskus perłową - dieta standartowa
Dieta standardowa