Dieta standardowa

Dieta standardowa

Dieta standardowa

Nasz catering dietetyczny standardowy będzie dobrym rozwiązaniem dla wszystkich osób, które chcą zdrowo się odżywiać, nie rezygnując ze smacznych i zróżnicowanych posiłków. Nasz program spełni oczekiwania każdego klienta, dopasowując się do jego oczekiwań i potrzeb: w zależności od założeń dietetycznych i poziomu aktywności fizycznej można modyfikować ilość posiłków i całkowitą wartość energetyczną cateringu.

Pieczę nad naszym menu sprawuje nie tylko kucharz, ale i psychodietetyk. Posiłki w diecie standard wyróżnia niski indeks glikemiczny.

Czytaj więcej
Pieczony kurczak z penne i brokułem: dieta standardowa

Skomponuj swoją dietę

  • 1800 kcal
  • 2000 kcal
  • Nie wiesz, ile kcal potrzebujesz?Oblicz

Wybierz dni dostawy

Określ zakres dni:

Uwzględnij:

Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć na pierwszy dzień dostawy. Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć pierwszy i ostatni dzień dostawy.
Aby wybrać pojedyncze dni, proszę kliknąć dwa razy w wybrany dzień.

Chcesz przetestować dietę? Wybierz dostawę na dzień próbny i sprawdź nasz catering.

Liczba dni dostawy: 0

Dieta standardowa - jadłospis

Niedziela, 29 stycznia 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Frittata jajeczna z szpinakiem, serem feta i czarnymi oliwkami, pomidorki cherry z roszponką. ;
  • Przekąska I: „Poke Bowl” z ryżem curry, pieczoną w papryce ciecierzycą, wędzonym na zimno łososiem, zielonym groszkiem i kolendrą. ;
  • Obiad: Kurczak w sosie słodko kwaśnym z warzywami, ananasem i dzikim ryżem. ;
  • Przekąska II: Fit trufle bakaliowo otrębowe z musem wiśniowym.;
  • Kolacja: Pieczony filet kaczki na rzymskiej sałacie z świeżym ogórkiem, plastrami brzoskwini, słupkami papryki, owocem granatu i kremowym balsamicznym sosem..

poprzedni dzieńPoniedziałek, 30 stycznia 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Jogurt naturalny z malinami, borówką amerykańską i naszą cynamonowo pomarańczową granolą;
  • Przekąska I: Wytrawna sałatka z kaszą pęczak, piklowaną czerwoną kapustą, serem bałkańskim i prażonym mixem siemienia lnianego, sezamu i czarnuszki. ;
  • Obiad: Schab w kremowym sosie koperkowym z pieczonymi ziemniaczkami i surówką z kiszonej kapusty;
  • Przekąska II: Wegańskie, jaglane, Fit „Monte” z orzechami laskowymi.;
  • Kolacja: Krem kalafiorowy z ziołowymi grzankami, płatkami migdała i natką pietruszki. .

poprzedni dzieńWtorek, 31 stycznia 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Biała kasza gryczana z karmelizowanym jabłkiem, cynamonem, naszym puddingiem czekoladowym, pestkami dyni i świeżym melonem cantalupa.;
  • Przekąska I: Pieczone frytki z warzyw korzennych (marchew/burak/seler) z naszym dipem bazyliowym ;
  • Obiad: Tagine drobiowy z dynią, ciecierzycą i cytrynowym kus kus z cukinią, miętą i serem feta. ;
  • Przekąska II: Lekki, bezglutenowy i bezcukrowy deser brzoskwiniowo pomarańczowy z bezcukrowym, orkiszowym biszkoptem.;
  • Kolacja: Pełnoziarnista tortiila z pastą mexicana i warzywami.

poprzedni dzieńŚroda, 1 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Jajko gotowane w lekkim sosie chrzanowym z szczypiorkiem, świeżym ogórkiem, kiełkami lucerny i żytnim-razowym pieczywem na zakwasie;
  • Przekąska I: „Rumiana truskawka” Pełen wit.C koktajl z truskawki, pomarańczy i naparu z rumianku z dodatkiem sezamu i siemienia lnianego;
  • Obiad: Pieczony filet indyka w kremowym sosie z masła orzechowego i mleczka kokosowego z ryżową sałatką z fasolką szparagową, marchewką i czarnym sezamem;
  • Przekąska II: Fit deser z białej czekolady i jogurtu naturalnego z żurawiną, płatkami migdała i malinami. ;
  • Kolacja: Mix sałat z grillowanym bakłażanem, warzywami i hiszpańskim chorizo, sos sweet-chilli. .

poprzedni dzieńCzwartek, 2 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Czekoladowe płatki ryżowe z mango , lekkim serkiem ziarnistym i posypką z siemienia lnianego, sezamu i maku. ;
  • Przekąska I: Pasta łososiowa z słupkami kalarepki i pełnoziarnistym mini pumperniklem;
  • Obiad: Tradycyjny gulasz wołowy z kaszą gryczaną i kiszonym ogórkiem. ;
  • Przekąska II: Owsiane, bezcukrowe, bezmleczne i bezglutenowe „crumble” z owocami i waniliowym puddingiem;
  • Kolacja: Meksykańska sałatka z komosą ryżową, papryką, czerwoną fasolą, kukurydzą, serem żółtym i bezglutenowym nachos, sos jogurtowy z awokado..

poprzedni dzieńPiątek, 3 lutego 2023kolejny dzień

  • Przekąska II: Fit sernik a’la „Milky Way” z polewą z gorzkiego 100% kakao i brzoskwinią.;
  • Kolacja: Sałatka z młodymi listkami szpinaku baby, makaronem trzy kolory, świeżym ogórkiem, suszonymi pomidorkami i mini mozzarellą, sos kremowo balsamiczny.;
  • Śniadanie: Wytrawna, bezglutenowa granola z pestkami dyni, słonecznika, orzechami, suszonym tymiankiem i rozmarynem, jogurtem naturalnym i salsą z pomidora malinowego i papryki.;
  • Przekąska I: Pasta z białej fasoli i pieczarek z słupkami marchewki i kukurydzianym chlebkiem chrupkim;
  • Obiad: Łosoś teriyaki w sosie mango z pieczonymi batatami i surówką z białej kapusty i kopru.

poprzedni dzieńSobota, 4 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Wegańska jaglanka mango-marakuja z malinami i wiórkami kokosa;
  • Przekąska I: Hummus z zielonego groszku z słupkami marchewki i kalarepki;
  • Obiad: Pełnoziarniste spaghetti w sosie neapolitańskim z kurczakiem, czarnymi oliwkami i płatkami sera grana padano;
  • Przekąska II: Lekki, serek z prawdziwą wanilią, jeżynami i wiórkami gorzkiej czekolady;
  • Kolacja: Wegańskie „chilli sin carne” z ryżem naturalnym.

poprzedni dzieńNiedziela, 5 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Tatar z suszonych pomidorów i grillowanej cukinii z zielonym ogórkiem, żółtą papryką i orkiszową focaccią;
  • Przekąska I: „Spoko Slim” Świeżo tłoczony sok z jabłka, białego grapefruita, ananasa i pomarańczy z dodatkiem naparu z czerwonej herbaty o smaku papai i pigwy, siemie lniane;
  • Obiad: Podudzie kurczaka w sosie miodowo musztardowym z ryżem dzikim i piklowaną czerwoną kapustą;
  • Przekąska II: Pełnoziarniste, bezcukrowe, autralijskie ciasto daktylowo kokosowe z musem rabarbarowo truskawkowym;
  • Kolacja: Krem z białych warzyw (seler,pietruszka,kalafior,ziemniak) z bezglutenowym groszkiem ptysiowym i czarnuszką.

poprzedni dzieńPoniedziałek, 6 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Pieczony omlet jajeczny z malinowo-waniliowym twarożkiem i orzechami włoskimi;
  • Przekąska I: Sałatka a’la „Risotto” z blanszowanym zielonym groszkiem, szczypiorkiem, miętą i serem feta, sos włoski.;
  • Obiad: Filet indyka w sosie „Mole Poblano” z kaszą kus kus , zieloną fasolką szparagową i ananasem.;
  • Przekąska II: „Wiśnia w czekoladzie” wegański, czekoladowy deser z wiśni, banana i awokado z płatkami migdała. ;
  • Kolacja: Szpinakowa tortilla z kremowym dipem musztardowym, szynką parmeńską i słupkami warzyw.

poprzedni dzieńWtorek, 7 lutego 2023

  • Śniadanie: Kokosowo orzechowa owsianka z mango i jagodami goji.;
  • Przekąska I: Pasta z ciecierzycy i czerwonej soczewicy z żytnim podpłomykiem i cherry;
  • Obiad: „Forszmak” drobiowo wieprzowy z kaszą pęczak i natką pietruszki.;
  • Przekąska II: „Super strong” Jogurtowy koktajl z czarnej porzeczki, truskawki i pieczonego buraczka. ;
  • Kolacja: Tajska zupa pomidorowa z ryżowym tagliatelle, mleczkiem kokosowym i kolendrą. .

Czym się charakteryzuje dieta standardowa?

Jadłospis w diecie standardowej jest odpowiednio zbilansowany, nie tylko pod kątem kaloryczności, ale również uwzględnia ilość makroskładników (białka, węglowodanów i tłuszczów), błonnika pokarmowego oraz mikroskładników (witamin i składników mineralnych). Dieta przygotowana jest na podstawie najnowszych „Zaleceń zdrowego żywienia” (2020 rok) opublikowane przez Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej (NCEZ). Dzięki temu dieta standardowa gwarantuje dostarczenie wszelkich niezbędnych składników odżywczych. Posiłki są smaczne i pełnowartościowe,  skomponowane z wysokiej jakości produktów od lokalnych dostawców.

W pudełkowej diecie standardowej znajdziesz wszystko, to co lubisz: warzywa, owoce, drób, mięso wieprzowe, wołowe, makarony oraz kasze, ale także trochę legalnych słodkości.

Kompozycja posiłków w diecie pudełkowej standardowej

Podstawą piramidy zdrowego odżywiania są warzywa oraz owoce, gdyż badania wskazują, że duże spożycie warzyw oraz owoców znacząco zmniejsza ryzyko zachorowania na wiele chorób, między innymi choroby sercowo-naczyniowe (nadciśnienie tętnicze, zawał serca, udar mózgu), ale również cukrzycę i nowotwory.

zdrowej diecie powinno się znaleźć minimum 250-400 g warzyw i owoców dziennie. Dlatego w każdym posiłku przygotowany przez catering standardowy MediDieta znajdziesz – w zależności od tego, jaki jest rodzaj posiłku, czy jest przygotowany na słodko, czy wytrawnie – porcję warzyw lub owoców.

Źródła białka i węglowodanów w cateringu standard

Białko w diecie standardowej jest dostarczone z produktów zarówno pochodzenia zwierzęcego (np. drób, wołowina, wieprzowina, ryby, jaja, nabiał), jak również roślinnego (np. fasola, ciecierzyca, soczewica, soja, tofu, bób). Część potraw w pudełkowej diecie typu standard bazuje na produktach nabiałowych, ponieważ zgodnie z zaleceniami NCEZ powinniśmy jeść dziennie 2 porcje produktów mlecznych pod postacią mleka, jogurtów naturalnych, kefirów czy twarogu.

W diecie standardowej nie zabraknie również ryb, takich jak: łosoś, makrela, sardynka czy dorsz. Ryby tłuste morskie są bogactwem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które chronią nas przed miażdżycą.

Z kolei węglowodanów dostarczają wszelkiego rodzaju produkty zbożowe: pieczywo razowe, kasze (np. bulgur, pęczak, gryczana, jęczmienna, jaglana, kuskus), ryż (np. brązowy, dziki, basmati), płatki zbożowe (np. płatki owsiane, jaglane) oraz pełnoziarniste makarony.

Tłuszcze roślinne

Uzupełnieniem diety powinna być niewielka ilość tłuszczu. W MediDiecie ograniczamy tłuszcze pochodzenia zwierzęcego na rzecz tłuszczów roślinnych, pochodzących z olei roślinnych (np. oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej lniany), które zawierają duże ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych. W diecie standardowej nie zabraknie również orzechów (np. laskowych, włoskich, nerkowca), pestek dyni, ziaren sezamu, nasion słonecznika, nasion chia czy siemienia lnianego.

Dostępna kaloryczność diety standardowej

Oferujemy wyżywienie całodzienne obejmujące 5 pełnowartościowych posiłków. W ramach diety standardowej do wyboru są dwie opcje kaloryczności:

  • 1800 kalorii: to program dla osób mało aktywnych fizycznie, które chcą na co dzień dbać o swoje zdrowie i dobre samopoczucie. W pięciu posiłkach znajdą zbilansowaną i pełnowartościową dietę, która utrzyma organizm w zdrowiu bez utraty kilogramów.
  • 2000 kalorii: taka ilość energii będzie odpowiednia dla tych z nas, którzy nieco więcej się ruszają. Jeśli jednak należysz do osób bardzo aktywnych fizycznie, pomyśl o diecie białkowej dla sportowców, która zdrowo zaspokoi zwiększone zapotrzebowanie kaloryczne.

Pamiętaj, że jeśli dana kaloryczność będzie dla Ciebie nieodpowiednia, zawsze możemy zmienić Twój catering. Swoje zapotrzebowanie energetyczne sprawdzisz za pomocą kalkulatora kalorii.

Czy catering standard to jest dieta?

Bycie na diecie kojarzy się wielu osobom z trudnościami i wyrzeczeniami, jednak nie musi tak być. Dostarczane przez nas posiłki są pyszne i różnorodne, dzięki czemu jedzenie jest prawdziwą codzienną przyjemnością. Przykład? Smaczny chleb na zakwasie gryczanym doskonale zastąpi chleb pszenny, pudding z nasion chia na mleku kokosowym będzie świetną alternatywą dla mlecznych deserów, a obiad złożony z pieczonego łososia z sosem maślano-koperkowym domowej roboty z pewnością zasmakuje nawet najbardziej wybrednym klientom!

Poniższe zdjęcia przedstawiają propozycję podania posiłków:

kurczak z batatami i warzywami - dieta standartowa
filet kurczaka z kaszą kuskus perłową - dieta standartowa
Dieta standardowa