Dieta redukcyjna (odchudzająca)

Dieta redukcyjna (odchudzająca)

Dieta redukcyjna (odchudzająca)

Dieta odchudzająca pozwala pozbyć się zbędnych kilogramów, poprawić kształt sylwetki i zwiększyć zadowolenie ze swojego wyglądu. Powinna być jednak przeprowadzana rozsądnie, aby nie dopuścić do żadnych niedoborów i nie doprowadzić do efektu jojo.

Sprawdź, jakie są zasady diety redukcyjnej i dlaczego warto zamówić pudełkową dietę odchudzającą z dostawą do domu.

Czytaj więcej
Dieta pudełkowa odchudzająca: indyk z mini marchewką

Skomponuj swoją dietę

  • 1200 kcal
  • 1500 kcal
  • Nie wiesz, ile kcal potrzebujesz?Oblicz

Wybierz dni dostawy

Określ zakres dni:

Uwzględnij:

Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć na pierwszy dzień dostawy. Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć pierwszy i ostatni dzień dostawy.
Aby wybrać pojedyncze dni, proszę kliknąć dwa razy w wybrany dzień.

Chcesz przetestować dietę? Wybierz dostawę na dzień próbny i sprawdź nasz catering.

Liczba dni dostawy: 0

Dieta redukcyjna (odchudzająca) - jadłospis

Poniedziałek, 30 stycznia 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Jogurt naturalny z malinami, borówką amerykańską i naszą cynamonowo pomarańczową granolą;
  • Przekąska I: Wytrawna sałatka z kaszą pęczak, piklowaną czerwoną kapustą, serem bałkańskim i prażonym mixem siemienia lnianego, sezamu i czarnuszki. ;
  • Obiad: Schab w kremowym sosie koperkowym z pieczonymi ziemniaczkami i surówką z kiszonej kapusty;
  • Przekąska II: Wegańskie, jaglane, Fit „Monte” z orzechami laskowymi.;
  • Kolacja: Krem kalafiorowy z ziołowymi grzankami, płatkami migdała i natką pietruszki. .

poprzedni dzieńWtorek, 31 stycznia 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Biała kasza gryczana z karmelizowanym jabłkiem, cynamonem, naszym puddingiem czekoladowym, pestkami dyni i świeżym melonem cantalupa.;
  • Przekąska I: Pieczone frytki z warzyw korzennych (marchew/burak/seler) z naszym dipem bazyliowym ;
  • Obiad: Tagine drobiowy z dynią, ciecierzycą i cytrynowym kus kus z cukinią, miętą i serem feta. ;
  • Przekąska II: Lekki, bezglutenowy i bezcukrowy deser brzoskwiniowo pomarańczowy z bezcukrowym, orkiszowym biszkoptem.;
  • Kolacja: Pełnoziarnista tortiila z pastą mexicana i warzywami.

poprzedni dzieńŚroda, 1 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Jajko gotowane w lekkim sosie chrzanowym z szczypiorkiem, świeżym ogórkiem, kiełkami lucerny i żytnim-razowym pieczywem na zakwasie;
  • Przekąska I: „Rumiana truskawka” Pełen wit.C koktajl z truskawki, pomarańczy i naparu z rumianku z dodatkiem sezamu i siemienia lnianego;
  • Obiad: Pieczony filet indyka w kremowym sosie z masła orzechowego i mleczka kokosowego z ryżową sałatką z fasolką szparagową, marchewką i czarnym sezamem;
  • Przekąska II: Fit deser z białej czekolady i jogurtu naturalnego z żurawiną, płatkami migdała i malinami. ;
  • Kolacja: Mix sałat z grillowanym bakłażanem, warzywami i hiszpańskim chorizo, sos sweet-chilli. .

poprzedni dzieńCzwartek, 2 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Czekoladowe płatki ryżowe z mango , lekkim serkiem ziarnistym i posypką z siemienia lnianego, sezamu i maku. ;
  • Przekąska I: Pasta łososiowa z słupkami kalarepki i pełnoziarnistym mini pumperniklem;
  • Obiad: Tradycyjny gulasz wołowy z kaszą gryczaną i kiszonym ogórkiem. ;
  • Przekąska II: Owsiane, bezcukrowe, bezmleczne i bezglutenowe „crumble” z owocami i waniliowym puddingiem;
  • Kolacja: Meksykańska sałatka z komosą ryżową, papryką, czerwoną fasolą, kukurydzą, serem żółtym i bezglutenowym nachos, sos jogurtowy z awokado..

poprzedni dzieńPiątek, 3 lutego 2023kolejny dzień

  • Przekąska II: Fit sernik a’la „Milky Way” z polewą z gorzkiego 100% kakao i brzoskwinią.;
  • Kolacja: Sałatka z młodymi listkami szpinaku baby, makaronem trzy kolory, świeżym ogórkiem, suszonymi pomidorkami i mini mozzarellą, sos kremowo balsamiczny.;
  • Śniadanie: Wytrawna, bezglutenowa granola z pestkami dyni, słonecznika, orzechami, suszonym tymiankiem i rozmarynem, jogurtem naturalnym i salsą z pomidora malinowego i papryki.;
  • Przekąska I: Pasta z białej fasoli i pieczarek z słupkami marchewki i kukurydzianym chlebkiem chrupkim;
  • Obiad: Łosoś teriyaki w sosie mango z pieczonymi batatami i surówką z białej kapusty i kopru.

poprzedni dzieńSobota, 4 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Wegańska jaglanka mango-marakuja z malinami i wiórkami kokosa;
  • Przekąska I: Hummus z zielonego groszku z słupkami marchewki i kalarepki;
  • Obiad: Pełnoziarniste spaghetti w sosie neapolitańskim z kurczakiem, czarnymi oliwkami i płatkami sera grana padano;
  • Przekąska II: Lekki, serek z prawdziwą wanilią, jeżynami i wiórkami gorzkiej czekolady;
  • Kolacja: Wegańskie „chilli sin carne” z ryżem naturalnym.

poprzedni dzieńNiedziela, 5 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Tatar z suszonych pomidorów i grillowanej cukinii z zielonym ogórkiem, żółtą papryką i orkiszową focaccią;
  • Przekąska I: „Spoko Slim” Świeżo tłoczony sok z jabłka, białego grapefruita, ananasa i pomarańczy z dodatkiem naparu z czerwonej herbaty o smaku papai i pigwy, siemie lniane;
  • Obiad: Podudzie kurczaka w sosie miodowo musztardowym z ryżem dzikim i piklowaną czerwoną kapustą;
  • Przekąska II: Pełnoziarniste, bezcukrowe, autralijskie ciasto daktylowo kokosowe z musem rabarbarowo truskawkowym;
  • Kolacja: Krem z białych warzyw (seler,pietruszka,kalafior,ziemniak) z bezglutenowym groszkiem ptysiowym i czarnuszką.

poprzedni dzieńPoniedziałek, 6 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Pieczony omlet jajeczny z malinowo-waniliowym twarożkiem i orzechami włoskimi;
  • Przekąska I: Sałatka a’la „Risotto” z blanszowanym zielonym groszkiem, szczypiorkiem, miętą i serem feta, sos włoski.;
  • Obiad: Filet indyka w sosie „Mole Poblano” z kaszą kus kus , zieloną fasolką szparagową i ananasem.;
  • Przekąska II: „Wiśnia w czekoladzie” wegański, czekoladowy deser z wiśni, banana i awokado z płatkami migdała. ;
  • Kolacja: Szpinakowa tortilla z kremowym dipem musztardowym, szynką parmeńską i słupkami warzyw.

poprzedni dzieńWtorek, 7 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Kokosowo orzechowa owsianka z mango i jagodami goji.;
  • Przekąska I: Pasta z ciecierzycy i czerwonej soczewicy z żytnim podpłomykiem i cherry;
  • Obiad: „Forszmak” drobiowo wieprzowy z kaszą pęczak i natką pietruszki.;
  • Przekąska II: „Super strong” Jogurtowy koktajl z czarnej porzeczki, truskawki i pieczonego buraczka. ;
  • Kolacja: Tajska zupa pomidorowa z ryżowym tagliatelle, mleczkiem kokosowym i kolendrą. .

poprzedni dzieńŚroda, 8 lutego 2023

  • Śniadanie: Biały twarożek z rzodkiewką, szczypiorkiem i koprem, słupki czerwonej papryki, chleb żytni-razowy na zakwasie. ;
  • Przekąska I: Wegański, kokosowy pudding z tapioki z musem malinowym. ;
  • Obiad: Pełnoziarnisty makaron penne z pieczonymi kąskami z udźca indyka w sosie cztery sery z brokułami.;
  • Przekąska II: Pełen probiotyków i prebiotyków koktajl z szpinaku, zielonego ogórka, kefiru i maślanki z dodatkiem białego sezamu;
  • Kolacja: Tradycyjna grecka sałatka z warzywami, serem feta, czerwoną cebulką i pestkami dyni, sos winegret.

Dieta redukcyjna: zasady

W wielu miejscach w Internecie można przeczytać, że na diecie redukcyjnej liczą się tylko to, żeby jeść jak najmniej. Nie jest to jednak prawda. Duże znaczenie, poza deficytem kalorycznym, mają również odpowiednio zbilansowane makroskładniki, a także witaminy oraz składniki mineralne. Dobrze skomponowana i skuteczna dieta redukcyjna powinna pokrywać zapotrzebowanie na wszelkie niezbędne dla naszego organizmu składniki odżywcze.

Warto pamiętać, że „jeść mniej” niekoniecznie oznacza to samo, co dostarczać organizmowi mniej kalorii. Jadłospis w diecie redukcyjnej powinien być oparty głównie o produkty niskokaloryczne — plan żywieniowy może uwzględniać znaczące objętościowo ilości jedzenia, takie jak warzywa, owoce, chude mięso i nabiał. Nie oznacza to, że przytyjesz. Spora porcja sałatki może dostarczyć Ci nawet mniejszą ilość kcal, niż np. tylko jedno ciastko. A o ile więcej bezcennych składników!

Spożycie białka i tłuszczy przy redukcji masy ciała

W diecie odchudzającej powinny się znaleźć białka pochodzenia zwierzęcego, ale również roślinnego. W przypadku tych pierwszych mogą one pochodzić z chudych mięs, ryb, produktów mlecznych czy jaj, a zaś wśród roślinnych źródłem można wymienić nasiona roślin strączkowych (ciecierzyca, fasola, soja, soczewica, groch, bób). Białko jest bardzo ważnym makroskładnikiem w diecie redukcyjnej, ponieważ odpowiada za sytość posiłku.

Dobrymi źródłami tłuszczu na diecie odchudzającej będą tłuste ryby oraz oleje roślinne (rzepakowy, lniany czy oliwa z oliwek). Ważne jest ograniczenie spożywania produktów o wysokiej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych (bogate w nie są tłuste mięsa, wysokoprzetworzone produkty z dużą ilością tłuszczu) i zastąpienie ich jedno- i wielonasyconymi kwasami tłuszczowymi. Wszystkie one są stosowane w cateringu odchudzającym MediDieta.

Dieta odchudzająca a węglowodany

Wybierając źródła węglowodanów, należy zwrócić uwagę na indeks glikemicznym produktów węglowodanowych. Produkty te będą korzystne w przypadku osób zmagających się z zaburzeniami gospodarki węglowodanowej (cukrzyca, insulinooporność). Jednak są one także przydatne w diecie osób zdrowych, gdyż spożywanie produktów o niskim i średnim indeksie glikemicznym nie będą powodowały wysokiego skoku stężenia glukozy we krwi. Dlatego w diecie redakcyjnej powinny się znaleźć głównie węglowodany złożone, a powinny być ograniczone węglowodany proste. Wśród źródeł węglowodanów złożonych znajdziemy pełnoziarnistą mąkę, pieczywo razowe, pełnoziarniste makarony, kasze gruboziarniste czy brązowy ryż.

Pamiętaj o błonniku

Ważnym składnikiem diety redukcyjnej jest błonnik pokarmowy, który odpowiada za utrzymanie sytości po posiłkach. Dieta powinna dostarczać minimum 25 g błonnika w ciągu doby. Produktami bogatymi w błonnik pokarmowy są warzywa, owoce, a także pełnoziarniste produkty zbożowe.

Co jeść na diecie odchudzającej? Tabela

Poniższa tabela przedstawia przykładowe produkty spożywcze zalecane przy redukcji tkanki tłuszczowej.

Grupy produktówPrzykładowe produkty
WarzywaWszystkie warzywa, również w formie mrożonej, między innymi: pomidor, ogórek, papryka, cukinia, bakłażan, cebula, czosnek, rzodkiewka, sałata, kapusta, brokuł, kalafior, dynia, szpinak, rukola, seler naciowy, marchew, szparagu, pieczarki, jarmuż
OwoceWszystkie owoce, również w formie mrożonej, między innymi: banany, jabłko, pomarańcza, kaki, mandarynka, grejpfrut, brzoskwinia, gruszka, kiwi, truskawki, jagody, borówki, jeżyny, porzeczki, maliny, agrest, winogrona, czereśnie, wiśnie, mango, śliwki, ananas, morele
Produkty zbożoweMąka gryczana, żytnia, pszenna pełnoziarnista, graham, orkiszowa, owsiana, pieczywo razowe, bułka grahamka, pieczywo orkiszowe, makaron razowy, makaron ryżowy, makaron jaglany, ryż brązowy, dziki, basmati, kasza jęczmienna, gryczana, jaglana, owsiana, bulgur, pęczak, komosa ryżowa, płatki owsiane, jaglane, gryczane, ryżowe, orkiszowe
Nasiona roślin strączkowychFasola, ciecierzyca, soczewica, soja (i produkty sojowe: tofu), groch, bób
MięsoMięso gotowane, duszone, pieczone lub grillowane, między innymi: z kurczaka, indyka, schab wieprzowy, polędwiczka wieprzowa, cielęcina, polędwica wołowa, rostbef wołowy
Produkty mleczneMleko do 2% zawartości tłuszczu, jogurt naturalny, skyr, ser twarogowy chudy, serek wiejski, kefir, maślanka
Ryby i owoce morzaMintaj, dorsz, pstrąg, morszczuk, sandacz, tuńczyk, łosoś, halibut, szczupak, makrela, śledź, krewetki tygrysie
TłuszczeOleje roślinne: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej z awokado, olej lniany
Orzechy, pestki, nasionaOrzechy włoskie, nerkowca, laskowe, pistacjowe, piniowe, pekan, arachidowe, siemię lniane, nasiona sezamu, pestki słonecznika, pestki dyni, wiórki kokosowe, nasiona chia, pasty („masło”) orzechowe

Dieta odchudzająca pudełkowa: wygoda i skuteczność

Znasz już najważniejsze zasady i wiesz, co jeść na redukcji. Dostarczanie swojemu organizmowi precyzyjnie wyliczonej ilości kalorii każdego dnia może nastręczyć jednak sporo problemów. Nie masz ochoty ważyć i zapisywać informacji o każdym produkcie? Postaw na catering odchudzający opracowany we współpracy z dietetykami. Z MediDietą będziesz mieć pewność, że zaspokoisz zapotrzebowanie energetyczne organizmu związane z podstawowymi funkcjami życiowymi i nie dopuścisz do niedoborów witamin, składników pokarmowych albo mineralnych. Efekty stosowania zbilansowanej diety redukcyjnej zobaczysz bardzo szybko, mimo że nie będziesz spędzać długich godzin na zakupach, gotowaniu i liczeniu kcal.

Pudełkowa dieta redukcyjna: najważniejsze cechy

Skuteczna pudełkowa dieta redukcyjna, którą proponujemy w cateringu dietetycznym MediDieta charakteryzuje się:

  • niską kalorycznością (jednak nigdy nie mniejsza niż PPM – podstawowa przemiana materii);
  • urozmaiconym doborem produktów z różnych grup spożywczych, aby dostarczyć z pożywieniem wszelkich niezbędnych składników odżywczych (makroskładników.- białka, tłuszczu, węglowodanów oraz mikroskładników – witamin i składników mineralnych);
  • 5 odpowiednio skomponowanymi i pysznymi posiłkami;
  • dużą ilością błonnika pokarmowego.

Redukcja — przykładowy jadłospis

W ramach cateringu dietetycznego MediDieta otrzymasz np. następujący zestaw posiłków składających się na dietę redukcyjną:

  • śniadanie: mini serniczki mango z granatem;
  • przekąska 1: tiramisu jaglane;
  • obiad: stir-fry z indykiem, warzywami i kaszą bulgur;
  • przekąska 2: melon w szynce;
  • kolacja: carpaccio z buraka z serem feta i pestkami dyni.

Kupując dietę, określasz jej kaloryczność: sprawdź koniecznie najpierw, jakie jest Twoje zapotrzebowanie i o ile możesz obniżyć energetyczność posiłków w czasie odchudzania, korzystając z naszego kalkulatora kalorii.

Wegetariańska i wegańska dieta redukcyjna

Chcesz schudnąć i nie jesz mięsa? Wypróbuj jedną z naszych diet wykluczających wybrane grupy produktów. Proponujemy naszym klientom dietę 1500 kcal w wariancie wegetariańskim i wegańskim, a to nie koniec możliwości. Oferujemy także szeroki wybór diet medycznych, które pozwolą osiągnąć cel dietetyczny bez szkody dla zdrowia w przypadku osób cierpiących na różnego rodzaju schorzenia.

Jak zamówić pudełkową dietę redukcyjną?

Aby zacząć walczyć z nadwagą albo poprawić wygląd sylwetki przed wakacjami, już dziś rozpocznij redukcję masy ciała z cateringiem odchudzającym od MediDieta. Jeśli chcesz najpierw sprawdzić, czy odpowiada Ci smak dań, nie ma problemu — możesz zamówić zestaw testowy na kilka dni (lub nawet tylko jedną dobę). Potem bez problemu złożysz ponowne zamówienie. Wybierz tylko kaloryczność cateringu, wpisz swoje dane teleadresowe i ewentualne uwagi do kuriera. Zdrową dietę zaczniesz otrzymywać już po 2 dniach. Gwarantujemy, że jeśli nie będziesz podjadać między posiłkami i nie zapomnisz o regularnej aktywności fizycznej, bardzo szybko zauważysz efekty stosowania diety.

Nie masz pewności, czy to dobra dieta dla Ciebie? Umów się na konsultacje z naszym dietetykiem.

Dieta redukcyjna (odchudzająca) - Drobiowa rolada w omletowej osłonce z mixem ryżu i warzywami
Dieta redukcyjna (odchudzająca) - Pełnoziarnisty makaron penne z warzywnym gulaszem i blanszowanym brokułem
Dieta redukcyjna (odchudzająca) - Wołowy zrazik z warzywami, pieczonymi batatami i blanszowanym kalafiorem