Dieta białkowa dla sportowców

Dieta białkowa dla sportowców

Dieta białkowa dla sportowców

Oferta cateringu dietetycznego dla sportowców dedykowana jest kobietom i mężczyznom, którzy regularnie trenują i potrzebują diety bogatej w mikro- i makroskładniki. Doskonale wiemy, że aby trening był rzeczywiście efektywny, potrzebna jest odpowiednio kaloryczna, zdrowa i zbilansowana dieta. Nasz catering Ci ją zapewni.

Zapotrzebowanie energetyczne osób trenujących zależy od ilości czasu poświęcanej tygodniowo na ćwiczenia i stopnia ich efektywności, a także wieku, płci, masy ciała i założeń dietetycznych. W naszej ofercie można znaleźć dzienne wyżywienie o kaloryczności od 2500 kcal do 3000 kcal. To najwyższa wartość wśród naszych diet. Każda aktywna fizycznie osoba z łatwością dopasuje wyżywienie do swoich potrzeb.

Czytaj więcej
Łosoś z penne i szpinakiem: dieta białkowa dla sportowców

Skomponuj swoją dietę

  • 2500 kcal
  • 3000 kcal
  • Nie wiesz, ile kcal potrzebujesz?Oblicz

Wybierz dni dostawy

Określ zakres dni:

Uwzględnij:

Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć na pierwszy dzień dostawy. Aby wybrać zakres dat, proszę kliknąć pierwszy i ostatni dzień dostawy.
Aby wybrać pojedyncze dni, proszę kliknąć dwa razy w wybrany dzień.

Chcesz przetestować dietę? Wybierz dostawę na dzień próbny i sprawdź nasz catering.

Liczba dni dostawy: 0

Dieta białkowa dla sportowców * - jadłospis

* dodatkowy posiłek białkowy w każdy dzień diety

Wtorek, 31 stycznia 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Biała kasza gryczana z karmelizowanym jabłkiem, cynamonem, naszym puddingiem czekoladowym, pestkami dyni i świeżym melonem cantalupa.;
  • Przekąska I: Pieczone frytki z warzyw korzennych (marchew/burak/seler) z naszym dipem bazyliowym ;
  • Obiad: Tagine drobiowy z dynią, ciecierzycą i cytrynowym kus kus z cukinią, miętą i serem feta. ;
  • Przekąska II: Lekki, bezglutenowy i bezcukrowy deser brzoskwiniowo pomarańczowy z bezcukrowym, orkiszowym biszkoptem.;
  • Kolacja: Pełnoziarnista tortiila z pastą mexicana i warzywami.

poprzedni dzieńŚroda, 1 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Jajko gotowane w lekkim sosie chrzanowym z szczypiorkiem, świeżym ogórkiem, kiełkami lucerny i żytnim-razowym pieczywem na zakwasie;
  • Przekąska I: „Rumiana truskawka” Pełen wit.C koktajl z truskawki, pomarańczy i naparu z rumianku z dodatkiem sezamu i siemienia lnianego;
  • Obiad: Pieczony filet indyka w kremowym sosie z masła orzechowego i mleczka kokosowego z ryżową sałatką z fasolką szparagową, marchewką i czarnym sezamem;
  • Przekąska II: Fit deser z białej czekolady i jogurtu naturalnego z żurawiną, płatkami migdała i malinami. ;
  • Kolacja: Mix sałat z grillowanym bakłażanem, warzywami i hiszpańskim chorizo, sos sweet-chilli. .

poprzedni dzieńCzwartek, 2 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Czekoladowe płatki ryżowe z mango , lekkim serkiem ziarnistym i posypką z siemienia lnianego, sezamu i maku. ;
  • Przekąska I: Pasta łososiowa z słupkami kalarepki i pełnoziarnistym mini pumperniklem;
  • Obiad: Tradycyjny gulasz wołowy z kaszą gryczaną i kiszonym ogórkiem. ;
  • Przekąska II: Owsiane, bezcukrowe, bezmleczne i bezglutenowe „crumble” z owocami i waniliowym puddingiem;
  • Kolacja: Meksykańska sałatka z komosą ryżową, papryką, czerwoną fasolą, kukurydzą, serem żółtym i bezglutenowym nachos, sos jogurtowy z awokado..

poprzedni dzieńPiątek, 3 lutego 2023kolejny dzień

  • Przekąska II: Fit sernik a’la „Milky Way” z polewą z gorzkiego 100% kakao i brzoskwinią.;
  • Kolacja: Sałatka z młodymi listkami szpinaku baby, makaronem trzy kolory, świeżym ogórkiem, suszonymi pomidorkami i mini mozzarellą, sos kremowo balsamiczny.;
  • Śniadanie: Wytrawna, bezglutenowa granola z pestkami dyni, słonecznika, orzechami, suszonym tymiankiem i rozmarynem, jogurtem naturalnym i salsą z pomidora malinowego i papryki.;
  • Przekąska I: Pasta z białej fasoli i pieczarek z słupkami marchewki i kukurydzianym chlebkiem chrupkim;
  • Obiad: Łosoś teriyaki w sosie mango z pieczonymi batatami i surówką z białej kapusty i kopru.

poprzedni dzieńSobota, 4 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Wegańska jaglanka mango-marakuja z malinami i wiórkami kokosa;
  • Przekąska I: Hummus z zielonego groszku z słupkami marchewki i kalarepki;
  • Obiad: Pełnoziarniste spaghetti w sosie neapolitańskim z kurczakiem, czarnymi oliwkami i płatkami sera grana padano;
  • Przekąska II: Lekki, serek z prawdziwą wanilią, jeżynami i wiórkami gorzkiej czekolady;
  • Kolacja: Wegańskie „chilli sin carne” z ryżem naturalnym.

poprzedni dzieńNiedziela, 5 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Tatar z suszonych pomidorów i grillowanej cukinii z zielonym ogórkiem, żółtą papryką i orkiszową focaccią;
  • Przekąska I: „Spoko Slim” Świeżo tłoczony sok z jabłka, białego grapefruita, ananasa i pomarańczy z dodatkiem naparu z czerwonej herbaty o smaku papai i pigwy, siemie lniane;
  • Obiad: Podudzie kurczaka w sosie miodowo musztardowym z ryżem dzikim i piklowaną czerwoną kapustą;
  • Przekąska II: Pełnoziarniste, bezcukrowe, autralijskie ciasto daktylowo kokosowe z musem rabarbarowo truskawkowym;
  • Kolacja: Krem z białych warzyw (seler,pietruszka,kalafior,ziemniak) z bezglutenowym groszkiem ptysiowym i czarnuszką.

poprzedni dzieńPoniedziałek, 6 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Pieczony omlet jajeczny z malinowo-waniliowym twarożkiem i orzechami włoskimi;
  • Przekąska I: Sałatka a’la „Risotto” z blanszowanym zielonym groszkiem, szczypiorkiem, miętą i serem feta, sos włoski.;
  • Obiad: Filet indyka w sosie „Mole Poblano” z kaszą kus kus , zieloną fasolką szparagową i ananasem.;
  • Przekąska II: „Wiśnia w czekoladzie” wegański, czekoladowy deser z wiśni, banana i awokado z płatkami migdała. ;
  • Kolacja: Szpinakowa tortilla z kremowym dipem musztardowym, szynką parmeńską i słupkami warzyw.

poprzedni dzieńWtorek, 7 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Kokosowo orzechowa owsianka z mango i jagodami goji.;
  • Przekąska I: Pasta z ciecierzycy i czerwonej soczewicy z żytnim podpłomykiem i cherry;
  • Obiad: „Forszmak” drobiowo wieprzowy z kaszą pęczak i natką pietruszki.;
  • Przekąska II: „Super strong” Jogurtowy koktajl z czarnej porzeczki, truskawki i pieczonego buraczka. ;
  • Kolacja: Tajska zupa pomidorowa z ryżowym tagliatelle, mleczkiem kokosowym i kolendrą. .

poprzedni dzieńŚroda, 8 lutego 2023kolejny dzień

  • Śniadanie: Biały twarożek z rzodkiewką, szczypiorkiem i koprem, słupki czerwonej papryki, chleb żytni-razowy na zakwasie. ;
  • Przekąska I: Wegański, kokosowy pudding z tapioki z musem malinowym. ;
  • Obiad: Pełnoziarnisty makaron penne z pieczonymi kąskami z udźca indyka w sosie cztery sery z brokułami.;
  • Przekąska II: Pełen probiotyków i prebiotyków koktajl z szpinaku, zielonego ogórka, kefiru i maślanki z dodatkiem białego sezamu;
  • Kolacja: Tradycyjna grecka sałatka z warzywami, serem feta, czerwoną cebulką i pestkami dyni, sos winegret.

poprzedni dzieńCzwartek, 9 lutego 2023

  • Śniadanie: Smoothie jogurtowo brzoskwiniowe z owsianym, bakaliowym musli i świeżym melonem;
  • Przekąska I: Sałatka z pieczonego kalafiora, komosy ryżowej, suszonych pomidorów i kukurydzy z łososiem wędzonym na zimno i owocem granatu;
  • Obiad: Pieczony schab w sosie morelowym z naturalnym ryżem i surówką z pekińskiej kapusty, marchewki i kopru;
  • Przekąska II: Bezmleczne, bezcukrowe i bezglutenowe kokosowe praliny jaglane a’la rafaello z świeżą śliwką / lub innym owocem sezonowym/. ;
  • Kolacja: Kremowa zupa z czerwonej soczewicy z dodatkiem mleczka kokosowego i imbiru, ziołowe mini grzaneczki.

Poznaj nasz catering dietetyczny dla sportowców

Nasze menu przygotowuje psychodietetyk oraz kucharz. Wiemy, jak ważne jest dobranie odpowiednio zbilansowanych składników odżywczych w diecie sportowców, dlatego program ten dostarcza zwiększone porcje białka i węglowodanów zaspakajające potrzeby intensywnie trenujących osób. W menu diety 3000 kcal możemy znaleźć także koktajl potreningowy, który pomoże w krótki czasie odbudować zapasy glikogenu w mięśniach.

Dbamy o różnorodność składników naszego 12-tygodniowego menu. Nie zapominamy również o koktajlach białkowo-węglowodanowych, które dołączamy do zestawów diety 2500 kcal oraz 3000 kcal. Napoje te bazują na naturalnych produktach takich jak orzechy, mleko, masło orzechowe i awokado. Posiłki nie zwierają konserwantów ani żadnych innych sztucznych, niezdrowych substancji.

W zestawach programów:

  • 2500 kcal — znajduje się dodatkowy posiłek numer 6,
  • 3000 kcal — znajdują się dodatkowe posiłki 6 i 7.

Czym charakteryzuje się białkowa dieta sportowa?

Dieta białkowa dla sportowców skierowana jest przede wszystkim do osób aktywnych fizycznie, uprawiających sport wyczynowo, ale również rekreacyjnie. Posiłki w jadłospisie są odpowiednio zbilansowane oraz pełnowartościowe, tak aby dieta w efektywny sposób wpłynęła na realizację Twoich wyników sportowych. Wśród cech cateringu dla sportowców proponowanego przez MediDietę znajdziesz:

  • zwiększoną zawartością białka – aż 25% energii – optymalna podaż tego makroskładnika jest konieczna w zakresie pobudzania syntezy komórek mięśniowych, jest to szczególnie ważne u osób trenujących siłowo, którym zależy na zwiększeniu masy mięśniowej;
  • sześć (w przypadku wariantu diety 2500 kcal) lub siedem pełnowartościowych i odżywczych posiłków, bogatych w warzywa, owoce, produkty zbożowe, mięso, ryby oraz zdrowe tłuszcze, które dostarczą niezbędnych makroskładników, witamin oraz składniki mineralnych potrzebnych do codziennego funkcjonowania;
  • proteinowo-węglowodanowy koktajl potreningowy, który przyśpieszy regenerację potreningową;
  • odpowiednio zbilansowany posiłek przedtreningowy, który opiera się na węglowodanowych produktach o niskim indeksie glikemicznym, dodatkiem białka (np. różnego rodzaju mięsa, ryby, nabiał, jaja, nasiona roślin strączkowych) oraz zdrowych tłuszczów;
  • idealne proporcje makroskładników – białka, węglowodanów oraz tłuszczów, które pomogą Ci osiągać założone cele treningowe;
  • zwiększoną kaloryczność diety, która zapewni odpowiedni poziom energii organizmowi poddanemu wzmożonemu wysiłkowi – do wyboru menu 2500 kcal oraz 3000 kcal.

Jak wygląda dieta sportowca? Przykładowe produkty w cateringu dla aktywnych

Sprawdź, jakie składniki znajdziesz w daniach oferowanych przez nasz catering.

Grupy produktówPrzykładowe produkty
WarzywaWszystkie warzywa, również w formie mrożonej, między innymi: pomidor, ogórek, papryka, cukinia, bakłażan, cebula, czosnek, rzodkiewka, sałata, kapusta, brokuł, kalafior, dynia, szpinak, rukola, seler naciowy, marchew, szparagu, pieczarki, jarmuż
OwoceWszystkie owoce, również w formie mrożonej, między innymi: banany, jabłko, pomarańcza, kaki, mandarynka, grejpfrut, brzoskwinia, gruszka, kiwi, truskawki, jagody, borówki, jeżyny, porzeczki, maliny, agrest, winogrona, czereśnie, wiśnie, mango, śliwki, ananas, morele
Produkty zbożoweMąka gryczana, żytnia, pszenna pełnoziarnista, graham, orkiszowa, owsiana, pieczywo razowe, bułka grahamka, pieczywo orkiszowe, makaron razowy, makaron ryżowy, makaron jaglany, ryż brązowy, dziki, basmati, kasza jęczmienna, gryczana, jaglana, owsiana, bulgur, pęczak, komosa ryżowa, płatki owsiane, jaglane, gryczane, ryżowe, orkiszowe
Nasiona roślin strączkowychFasola, ciecierzyca, soczewica, soja (i produkty sojowe: tofu), groch, bób
MięsoMięso gotowane, duszone, pieczone lub grillowane, między innymi: z kurczaka, indyka, schab wieprzowy, polędwiczka wieprzowa, cielęcina, polędwica wołowa, rostbef wołowy
Produkty mleczneMleko do 2% zawartości tłuszczu, jogurt naturalny, skyr, ser twarogowy chudy, serek wiejski, kefir, maślanka
Ryby i owoce morzaMintaj, dorsz, pstrąg, morszczuk, sandacz, tuńczyk, łosoś, halibut, szczupak, makrela, śledź, krewetki tygrysie
TłuszczeOleje roślinne: oliwa z oliwek, olej rzepakowy, olej z awokado, olej lniany
Orzechy, pestki, nasionaOrzechy włoskie, nerkowca, laskowe, pistacjowe, piniowe, pekan, arachidowe, siemię lniane, nasiona sezamu, pestki słonecznika, pestki dyni, wiórki kokosowe, nasiona chia, pasty („masło”) orzechowe

Uprawiasz sport? Odżywianie z cateringiem pudełkowym będzie łatwiejsze!

Intensywnie trenujące osoby mają zwykle niewiele czasu na domowe czynności takie jak zakupy, gotowanie czy sprzątanie. Oprócz pracy i załatwiania codziennych spraw co najmniej kilka godzin w ciągu tygodnia zajmują im wizyty na siłowni, dlatego każda możliwa do oszczędzenia minuta jest na wagę złota!

Od dawna jesteś aktywna/y fizycznie? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem? W każdym z przypadków zadbaj o odpowiednią regenerację swojego organizmu i właściwy plan żywieniowy ze sportowym cateringiem dietetycznym, który zagwarantuje Ci odpowiedni rozkład mikro- i makroskładników, a także optymalne ilości białka.

Jak zamówić dietę dla aktywnych?

Zamówienie cateringu dietetycznego dla sportowców jest bardzo proste: przejdź do kalendarza powyżej i zaznacz dni, w które chcesz otrzymać zestawy posiłków. Określ też swoje zapotrzebowanie kaloryczne: nasze diety treningowe dostępne są w dwóch wariantach. Jeśli nie masz pewności, który będzie odpowiedni, skorzystaj najpierw z kalkulatora zapotrzebowania energetycznego lub umów się na konsultację z dietetykiem.

W następnym kroku podaj nam swój adres. Odpowiednią dietą możesz cieszyć się już po dwóch dniach!

Pieczone souvlaki z mixem ryżu dzikiego i warzywa - dieta białkowa
Grillowane żeberko z pieczonymi batatami i sałatką - dieta białkowa